close

"It’s only in the mysterious equation of love that reason of logic can be found.

 

You are the only reason I am.

 

You are all my reasons.

 

 the logic of reason." Nash looked straight at his wife sitting in the audience and said to her, "I stand here tonight because of you. You are the reason for my success, and the only reason. Thank you."

 

 

 

電影美麗境界的最後,在1994年諾貝爾頒獎典禮上,納許的感言如下:「我一直相信數字,不管是方程式或邏輯學,都引導我們思考。但經過終生的追求,我問自己:「邏輯到底是什麼?誰可以決定邏輯的原由?」我的探索,使我從形而下到形而上,最後到了妄想症,就這樣來回了一趟。在事業上我有了最重大的突破,在生命中我也找到了最重要的人,只有在這個神祕的愛情方程式中,才能找到邏輯的原由。」納許直視坐在台下的妻子,對她說:「今晚我站在這裡,全是因為妳的功勞,你是我成功的原因,你就是唯一的原因,也是我全部的理智。謝謝妳。

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    Regen 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()